webáruház készítés

Ha eldöntötte, hogy webáruházat nyit, akkor a következő lépés a következő: melyik cég legyen, akinek a szolgáltatását igénybe veszi? Ennek az eldöntésében segítünk.

A dilemma görög szó, és olyan helyzetet jelent, ahol a személy még nem döntött, mert kettő vagy több egyenlőnek látszó dolog között kell választania. A webáruházat szolgáltató kiválasztása előtt szerencsés, ha a jövendőbeli megrendelő pár dolognak utána jár. Ezeket tudván, jóval egyszerűbb lesz a cégnek a kiválasztása, akinek a segítségével felépíti a webáruházát.

Mi a webáruház készítés célja?

Az egyik legfontosabb dolog, hogy legyen képben azzal, hogy az áruházával és a vállalkozásával mit akar elérni. Most hol áll a termék köre és ez x idő elteltével, hova fejlődhet. A jövőbe látáshoz köthető, hogy utána kell néznie a webáruházak működésének. Ugyanis rengeteg funkciót lehet bennük automatizálni! 

Ráadásul azzal is jó képbe lennie a megrendelőnek, hogy milyen módszerekkel akarja népszerűsíteni a weben lévő üzletét. Érdemes a fentiek figyelembevételével kiválasztani és levédetni a webcímet. Ha az előbb említett dolgokat megtette és a rendelkezésére állnak az információk, akkor nem csak a választása könnyebb, hanem a webáruház szolgáltatónak is sokat egyszerűsödik az élete, mert egy tudatosabb vevővel áll szembe, aki az alapokkal valamennyire képbe került.

Ha a megrendelő tisztába van a fentiekkel, akkor azt is megcsinálhatja, hogy beregisztrál a szimpatikusnak tűnő webáruházba és megfigyeli a működésüket. A legfontosabb rész a rendelésnek a menete és a fizetés, hogy ezek mennyire egyszerűek és átláthatók. Ezen felül gyűjthet webáruház mintákat is, legyen szó felépítésről, vagy kinézetről. Sok esetben a weboldalon megtalálja, hogy ki készítette az adott áruházat, így felkeresheti a webáruház készítő céget.

Körbe is kérdezheti ismerőseit, hogy milyen jól működő webáruházzal találkoztak.

A szolgáltatott rendszerek témájában külön cikket érdemel annak körüljárása, hogy béreljen webáruházat havi összegért vagy nagyobb egyszeri költségen egy egyénre szabható, kész rendszert vásároljon. Mindkét verziónak adódnak előnyei és hátrányai, ami szerencse, hogy mindkét irányzatnál három-négy elterjedt lehetőség között lehet választani. A webáruház készítés előtt érdemes megvizsgálni a potenciális cégek referencia munkáit, más korábbi ügyfeleik róluk alkotott véleményeit, valamint azt, hogy az adott fejlesztő cég milyen régóta van a piacon.

A webáruház készítő cég kiválasztása

Az utána járást követően következhet a cég választás. Itt található néhány fontos pont, ami talán még a kínált szolgáltatás áránál is nagyobb jelentőségű.

Az egyik a háttér támogatás, magyarul a support. Ha elindult a webáruház, akkor baj esetén mennyire elérhetők és mennyire segítőkészek a probléma megoldásban. Ez igen fontos tényező. Ide jól kapcsolhatók a referenciák.

A felsorolt referencia munkákat érdemes végignézni, ami ennél is jobb, beregisztrálni hozzájuk és próba rendelést csinálni. Ebből látszik mennyire egyszerű és átlátható a rendszerük. Aki alaposabb, az az üzemeltetőt is felkeresheti és megkérdezheti, hogy mennyire elégedettek a szolgáltatást biztosító vállalkozással.

Kulcs kérdés a kereső optimalizálás

Egy ideje kulcs kérdés a kereső optimalizálás, azaz a seózás (Search Engine Optimization, SEO). Fentebb lett említve, hogy szerencsés ha a megrendelő tudja, hogy miként szeretné népszerűsíteni a webáruházát. A cég kiválasztásnál jó tudni azt is, hogy az optimalizálásban valójában milyenek az eredményeik. Itt is érdemes elkérni a referenciákat.

A rendszer kiválasztásánál fontos szempont még két területet körül járni. Az egyik a webáruház motorja, ez az a program, amely az áruházat működteti. A kérdés az, hogy ez az ön tárhelyére lesz telepítve vagy a szolgáltatást végzőnél helyezik el? A másik forró téma, hogy mi történik költözéskor, mikor mással dolgozik majd együtt. A költözés miként zajlik, mekkora munkába telik eljönni és a szolgáltató dolgozik-e azon, hogy ”örökre” magához láncolja a vásárlót. Ez is megér egy külön bejegyzés témát…

Ha a leírtakat megérti és megcsinálja, akkor a választásnál nehezen nyúlhat mellé.